De arbeidsmarkt is nog nooit zo krap geweest. Dat voelen ze ook de BelastingTelefoon. Het tekort aan personeel en een verwachte toename van telefoontjes, kan inhouden dat mensen langer moeten wachten voordat zij contact krijgen met een medewerker. Zeker tijdens de aangifteperiode vanaf 1 maart.

Meer vragen beantwoorden door minder mensen

De BelastingTelefoon verwacht meer telefoontjes over bijvoorbeeld de vermogensrendementsheffing over het spaargeld. Terwijl deze vragen in veel gevallen nog niet beantwoord kunnen worden, tot het kabinetsbesluit genomen is. Of vragen van ondernemers over de invordering van openstaande belastingaanslagen die tijdelijk zijn uitgesteld vanwege de crisis als een van de coronamaatregelen.

Snelheid en kwaliteit beide belangrijk

Gelukkig hebben de meeste mensen en bedrijven wel begrip voor langere wachttijden, zeker tijdens de aangifteperiode. Maar het leidt ook tot ergernis. Medewerkers doen er alles aan om iedereen snel en vriendelijk te woord te staan, maar de vele – en soms complexe – vragen moeten ook inhoudelijk juist beantwoord worden. Daar is tijd en persoonlijke aandacht voor nodig. Houd daarom de komende tijd rekening met langere wachttijden en probeer te bellen op minder drukke momenten.

 

Bron: Belastingdienst.nl